30 Temmuz 2015 Perşembe

Blog Yazısının Sektördeki Önemi

             Milattan önce 3500 yıllarında Sümerler tarafından bulunmuş yazı. Bi rivayet ise yazıyı Mısırlıların bulduğudur. Günümüze kadar binlerce yıl içerisinde çeşitli şekiller, semboller ve harfler sahip olmuştur. İnsanlar duygu, düşünce ve ihtiyaçları doğrultusunda önce resimler çizmiş, sonra semboller çıkarmış, ilerleyen yüzyıllarda da yazıyı icat etmiştir. Duygu ve düşüncenin yanında ihtiyaçları dedim bir önceki cümlede dikkat ettiyseniz. Gene bir rivayete göre insanların kendi aralarındaki anlaşmaların, ticaret yaparken sözleşme niteliğindeki konuşmaların bir süre sonra havada kaldığı görülmüş ve anlaşmazlıklar doğmuştur. Bu durumun önüne geçmek amacıyla zamana göre resmiyete dayanması için yazı kullanılmıştır. İşte bu duruma örnek ibretliği niteliğinde atalarımız  "Söz uçar yazı kalır" demiş.

             Bilginin, anlaşmaların, sözlerin vb şeylerin kalıcı olmasını sağlamanın en kolay yolu yazıya dökmektir. Taraflar ortadaki yazıya göre adımlarını atar, bilgi paylaşımında bulunur veya yeni bir şeyler öğrenebilir. Eskiden yazı duvarlara, taşların üzerinden papirüse, mumlu levhalara, perşömene ve son olarak  da kağıtlara yazıldı. Teknoloji ilerleyince ise insanlar artık kalemle yazı yazmaya çalışmakla uğraşacağına, şuan benimde yaptığım gibi) bilgisayar vb cihazlar aracılığı ile her şeyi yazabilmektedir.

            Uzun bir giriş yaptım farkındayım. Yazıyı kim icat etti, nasıl gelişti, nelere yazıldı gibi soruların cevaplarını ilettim sizlere. Gelelim bu blogla ve siber güvenlikle bağlantısına; hayatım boyunca yaptığım şeyleri, anılarımı, önemli anlarımı, duygularımı, sıradışı fikirlerimi, öğrendiklerimi, araştırma, ödev ve projelerimi vb birçok şeyimi yazıya dökmek paylaşmak istedim. Kısmet bu zamanlara imiş ki yazı yazmanın özellikle blog yazmanın önemini siber güvenlik alanına adım attığımda öğrendim. Tabi Alper Hocamın katkıları sayesinde. Hem kendisinin söylemleri hem de sektördeki büyüklerimizin söyledikleri blog yazmanın sektöre giriş ve ilerlemek için çok büyük önem arz ettiğiydi.  Artık elimden geldiğince her gün bir şeyler yazıp paylaşacağım. Unutmayın bilgi paylaşıldıkça çoğalır. 

             Saygılarımla